söndag 6 januari 2008

10 favoritbilder från 2007

En svensk viking på väg ut i det kalla vattnet på Torö 14/1-2007
Det var svinkallt på land och förmodligen ännu kallare i vattnet.


Jag förundras över alla golfbanor som dyker upp i varje skogsglänta och på var och varannan åker.
10,5 kvm golfyta tycker jag låter aldeles lagom.



Jag erkänner på en gång. Jag är svag för detaljbilder.
Det här är från en kvarn i dom sörmländska skogarna som vi hittade bara av en händelse.


För första gången åkte vi till Tysslingen utanför Örebro och tittade på alla sångsvanarna. Det var en härlig syn. Våren var på väg.



Ännu en vårbild.
Ibland är det så man bara vill borra in ansiktet och känna doften av vår.



En bild som kanske värmer mer i hjärtat än som är bra.
Fredrik är nämligen lite rädd för både hundar och katter, men här har han hittat en riktig vän.


En närbild igen.
Stockholm gästades av Tall Ships Race under sommaren och det var ett eldorado för en galen fotograf som jag.


Pride
Ett annat evenemang i stockholm var prideparaden.
Den här bilden symboliserar lite av vad jag känner när jag är där och tittar.
Fart, dans och massor av glädje.

Jag kan erkänna en sak till.
Jag hatar att fota husdjur. Dom gör aldrig som man vill när man ska fota.
Om man nu inte är som Sollans katt. Född till fotomodell.


Från en modellfotografering med Helen i höstas.
Vi tog en runda runt på Ing1:s nerlagda övningsområde och tog närmare 1000 bilder









2 kommentarer:

Tussemaja sa...

Välkommen till bloggens värld! Härliga bilder!

Karabara sa...

Ja, riktigt härliga bilder!
Märkligt att ingen av mina bilder var med som en av 2007 års favoritbilder *ler*

Kram Karin