söndag 6 april 2008

2008-04-06

Idag hamnade hela familjen Jardemyr/Söderström hemma hos Sollan, Tommy, Simon och Anton
Tack! Det var jätteskoj att se er igen!

När vi sen kom hem och jag tankat ur alla bilder hittade jag den här.
Tänkte då på alla oss som tycker att vi aldrig blir bra på bild.
Det finns nämligen en väldigt enkel förklaring till att man inte ser ut som man s jälv tror.
Något som syns tydligt på den här bilden är att vi inte är symetriska i ansiktet, och då behöver ju inte jag ta hänsyn till någon sidbena eller så...*asg*
Det är såhär ni ser mig.

Såhär ser jag mig själv i spegeln.
En viss skillnad.


Sen förskönar man sig själv lätt i spegeln genom att lura sig att man är lite mer symetrisk.


Och så har man ju en sida som man själv tycker är lite bättre än den andra.

Och är man då van vid sin lätt förskönade egenbild från spegeln så blir man lätt skrämd när man ser bilder på sig själv.
Det är bara att vänja sig vid den bistra sanningen
Och visste du att när man gjort undersökningar på vilka folk tycker är vackra människor så är det dom som är symetriska i ansiktet som hamnar högst.
Fan också...*s*




1 kommentar:

Tussemaja sa...

Men visst är det så! Och bara för att du (eller Laila) påtalade det så ser jag det ännu mer :)
Så alla borde få vända på fotot för att själv känna igen sig, tycker jag.